Tuesday, September 15, 2009

Kau Pergi

Pergi


Kau pulang

Tapi, sebenarnya kau pergi


Jarak makin dekat

Tapi, hati makin jauh


Aku setia menunggu

Tapi, sampai sudah tak tau untuk apa


Aku juga ingin pergi

Tapi, masih tak jumpa tujuan


Jadi, aku ingin biar

Kau pergi

aku juga pergi

Mencari apa yang pasti

Derap langkah kaki

Atau penerokaan hati


Teruskan pergi jika dia itu dia.

Jangan pernah pusing

Menoleh pun jangan

Tapi,

Pulanglah jika dia itu aku

Kerana aku mungkin belum pergi.

Entah.

11 comments:

sharamli said...

p mana?

saidya said...

"pulanglah jika dia itu aku?"
kekeliruan disitu
masih menanti si dia?

farah said...

susahnya nak mendalami puisi.

:)

balqissy said...

sharamli: p bazar. ramadhan dah abes =(

sai: erk? entah. tiba-tiba blur.

farah: ini bukan puisi, sahaja conteng-conteng ^.^

shamimi said...

slm.
blurp...blurp...
terjun2 blog.

meo188 said...

apekehei...

jom kite main bunge api... huhuhuhu

Kongkang Kengkang said...

wah mcm fynn jamallah...

Basuh Baju said...

gi mana? nak ikut..hehe

balqissy said...

shamimi: jangan terjun lombong, ya... ^.^

meo188: stok bunga api masih belum ada. -__-!

kongkang kengkang : penat buat sendiri =( ni yang nak terasa ni...

basuh baju: karang tak jumpa jalan pulang?

karatz said...

best.
seperti mengharap tapi tidak sepenuhnya.
ingin mengejar tapi tersekat.
redha mungkin.

balqissy said...

erk? memahami kah kamu? saya jadi malu *blush*