Monday, March 15, 2010

Orange?

Bismillah...

Orange. bukan buah oren yang diperkatakan, tetapi sila ke lihat gambar yang tertera ini.


Selama bertahun-tahun saya menggunakan buih mandian 'Johnson's Baby Milk Bath'. Jadi, bau bayi sudah sebati dengan diri saya. Agaknya? =P Pada dua hari lepas, setelah menyedari mandian saya yang sudah tinggal saki-baki, dan alang-alang ke MidValley untuk menonton 3D Alice in Wonderland, jadi saya pun singgah di Watsons untuk membeli mandian. Malangnya, 'Johnson's Baby Milk Bath' itu sudah habis stok. Jadi, saya terus ke Jusco untuk mencarinya. Sesampai di Jusco, perihal yang sama juga berlaku. Malas hendak berpusing-pusing semata-semata mencari sabun mandian, jadi saya melihat si Palmolive ini. Warna oren-nya menyerlah. Jadi, saya ambil dan bayar.

Usai menonton wayang, kira-kira jam 11.30 malam saya sampai di kolej. Dan, terus berangkat ke bilik mandi. Terus saya gapai mandian baru. Sahaja ingin mencuba. Ah, nyaman sungguh! Serious, ini tidak tipu. Mungkin, saya rupanya sudah dewasa, dan perlu beralih daripada mandian bayi ke mandian dewasa. Disebabkan cuaca panas, dan sukakan mandian baharu, saya merasakan ingin mandi setiap satu jam supaya bau mandian ini tidak hilang daripada badan saya. Sangat segar. (Sila lihat gambar model yang sedang mandi) Segar, kan? ;)

Setelah diteliti, rangkaian shampoo saya yang digunakan semenjak bertahun juga berwarna oren. Tapi, ialah. Kalau nak bershampoo selang sejam, jawabnya habis botak semulajadi saya nanti. Dan, oh. Kalau saya bershampoo, lebih sejam masa yang diperlukan rasanya. Lihat sahaja berapa peringkat harus di selesaikan. heeee~~ =D




Semenjak itu, saya rasa seperti hendak menukar semua barang-barang saya supaya semuanya berwarna oren (jingga). Supaya bolehmengingatkan saya akan bau yang segar itu. ^.^

Cadar yang berwarna oren, masih belum ada.
Tuala oren sudah ada, tapi tidak secomel tuala pink saya. =( Jadi, mungkin harus cari yang baru?
Baju kurung oren juga sudah ada. Siap ada labuci-labuci. Haha
Kebaya oren juga ada. Yeay!
Tshirt? Hurm... =( Tapi, macam pelik, t s=shirt oren? Hurmmm...
Seluar? Ops, tak ada. Seluar warna kuning pun rasa serba salah nak beli.. Hahaha
Bla bla bla

Tapi, macam lah banyak sangat duit nak tukar semua jadi warna oren. Heh~ it's okay, girl. Pakai sahaja mandian itu selang sejam sekali pun sudah memadai. (kadang-kadang, sampai sengaja pergi basuh tangan guna mandian itu) What? hahaha Whatever~


Dan, sebab itulah saya tukar template baru kat blog ini. Bersempena setahun ia melayari dan memeriahkan alam blog. Saya pilih template yang simple, dan nama blog saya pun bertukar ke "Begin Again - but always be me".

Kenapa? Saya rasa seperti beberapa ketika sebelum ini seperti saya sedikit tidak menjadi diri saya. Terima kasih kepada rakan baik saya, Hajar, dan Nurul Aimi kerana mengingatkan diri saya yang sebenar. Membawa saya ke diri yang sepatutnya. ;) Dan, itu tujuan blog ini dibina juga. Membawa perwatakan diri saya yang tak terlihat di luar, tapi ada di luah melalui penulisan.

Terima kasih kawan-kawan blogger yang selalu menyinggah di sini. Harap kamu dapat kenal diri saya yang separuh itu lagi. ;) Itu pun, kalau dah kenal saya yang lagi separuh, di sini? =D

p/s: saya tak reti nak letak link kat bahagian atas tu. bahagian about me dan contact tu. Pelik sungguh =( ( Saya budak buta IT)

p/s2: dan, oh lupe mahu bagitahu. "Begin again" adalah agu baru daripada Colbie Caillat. Sila dengar, ada di playlist sebelah, dan liriknya ada di entry sebelum ini. =D Best sangat-sangat. Sangat! (^.^)v



11 comments:

kawie2020 said...

memang fanatik oren nih... hehehehhe

balqissy said...

haha baru nak start :P

CAHAYA said...

first, nice new layout! :) second, haruman limau dan oren mmg best. :P

hisham said...

salam...bilik air xmo cat kaler oren ke?

balqissy said...

cahaya: thanks so much, sis =D hee~ kena tukar mandian gak la tu =P

hisham: bilik air kat rumah dah cukup comel, warna purple... hurmm.. *confuse*

Faridrashidi said...

Salam,
Saya pula suka warna biru.

www.faridrashidi.com

Faisal Admar said...

try shokubutsu pewangi oren. best!

faiq said...

mcd pun kaler oren..kalo ko perlu teman..bole ajak aku mkn..hehehe

Anonymous said...

tgk alice wonderland xajak..huhu-pa'ya

haja said...

wahah. name saye di mention di atas itu. *bangge* hehe

yep nurul, try shokubutsu oren. best!

n sengaje nak beritahu, bilik saye berwarne oren hokeyh. hehe

balqissy said...

faridrashdie: biru pun cantik juga ;)

faisaladmar: try palmolive ni dulu sampai bosan. heh~

faiq: cikgu la belanja aku :D

amonymous a.k.a pya: ko sibuk~

hajariah: haha mestilah nama ko perlu ada. aku dah tido kat bilik oren tu =D