Tuesday, April 13, 2010

Give Up

Penat.



























Sangat.













Penat sangat. Sampai diri kadang tak terurus.





Air mata boleh mengalir daripada mata yang kini bengkak-bengkak dan lebam. Sebab terlampau penat.

Rambut lama tak berdandan, biar saja dalam cengkaman si kupu-kupu biru. Sebab terlampau penat.

Script silih berganti-ganti, tapi tak berhabis. 700 bukan sedikit. Sebab terlampau penat.

Nasib baik ada coklat dan skittles. Tapi, skittles di saat ini tak cukup enak. Coklat dah 4 bar besar habis selama seminggu. Ini minggu ke dua. Ada lagi satu minggu depan untuk berjuang. Alhamdulillah, minggu lepas selesai dengan jaya. Alhamdulillah, ya tuhan.


Biasanya, 24 jam tanpa sepicing pun otak rehat, beradu tenaga dengan bilah-bilah muka. Tangan sibuk conteng, bibir terkumat kamit, kadang perlahan seperti dodoi si anak kecil, dan kadang terpekik sebising lagu di konsert. Aku masih tegar. Asalkan, ada coklat dan air suam. Cukup. Akan ku hafal semua yang aku harus aku muntahkan untuk kertas 2 jam itu. Dan, oh. Kini, aku cuba. Cuba berbuat benda yang sama. Tapi, otakku merasa penat. Sangat penat. Kenapakah?










Sebab, biasanya aku akan tidur lebih 48 jam selepas otak dan mindaku tidak berhenti fokus untuk 24 jam. Gula juga perlu dihadam. Kini, tidur untuk 3 jam pun harus aku selitkan di mana-mana. Jadi, aku penat. Sangat penat. Sampai bunyi terpekik itu tidak terdengar. Sehingga kaki menggigil tidak tahu punca. Jari kadang tidak mahu menulis lagi walau penat diarah dan dipaksa. Sehingga bernafas pun sedepa masih kedengaran. Berat.


Ya Allah, kuatkan aku untuk menempuh dugaan ini. Cuma minggu depan, akhirnya untuk ujian kali ini. Kuatkan aku untuk itu. All the best, Nurul. Tidak akan pernah ada erti putus asa. Ingat itu! Yeay! Mari mandi, segarkan badan dan sujud minta pada DIA kekuatan, ya? Moga penat ini hilang. InsyaAllah.

10 comments:

Luffy said...

ko nak coklat? hehe

Shukri Mohd Ali said...

yeay! berdoa dan berusahalah! =)

CAHAYA said...

Sabar. Be strong. Itu je aku mampu cakap. Jangan makan coklat banyak sangat, nanti jadi gemok macam aku. Okay?

Razman said...

sebab luffy dh bg coklat, aku bg air suam..ok?

alhariesz said...

...terus bangun setiap kali jatuh...

Sharif John said...

Kapten ada bagi coklat? WoW...

Adila said...

all the best! ;)

cikmemy said...

takpe penat ari ni..nanti da tua kureng penatnye..huhu

avid gunner said...

setuju ngan cik memy.

meo_peminat_setia_balqiss said...

reliks... mkn kit kat cik balqiss