Wednesday, April 7, 2010

Acting! (2)

Sebelum berlakon di bidang pentas, saya rasa kita semua pelakon di dunia sebenar, kan? Cuma,kita tiada skrip yang di garap oleh orang lain. Semua tentang kita. Akal ada untuk mereka-reka, nafsu ada untuk beri desakan. Tapi, kita juga ada hati. Sama ada hati itu putih atau hitam, tanya diri sendiri. =)


Hipokrit kata nama bagi yang suka berpura-pura. Berpura-pura bermakna berlakon kah? Saya rasa ia adalah dalam kategori yang sama. Jadi, setiap orang juga hipokritkah? Hurm, secara jujurnya, saya rasa ya. Tapi, mungkin kamu ada pandangan sendiri, kan?

Bagi saya, semua orang hipokrit. Tak kira pada apa pun. Ada yang hipokrit semasa bekerja dengan rakan sekerja, juga bos. Ada yang hipokrit dengan keluarga sendiri. Hipokrit dengan pasangan? Banyak berlaku. Sebab itu, banyak rumah tangga yang menemui jalan buntu kerana seseorang itu mempunyai sebab duniawi untuk jatuh cinta. Apabila disedari itu hipokrit, jadi rasa cinta hambar, eh? Entah. Saya masih belum kahwin, jadi tidak tahu. Maaf, ya. =)

Saya selalu hipokrit. Mungkin dengan tulisan di sini juga pernah hipokrit. Entah lagi sekali, kerana kadang-kadang hati saya berbolak balik. Sekejap rasa itu, sekejap rasa ini. Hurm... Kalau di luar blog ini, lagilah saya hipokrit rasanya. Ada sesetengah orang mungkin kenal saya dengan seorang yang sentiasa tersenyum, banyak cakap dan sentiasa dalam keadaan seronok dan gembira. Tapi, ada juga yang langsung mengatakan saya sombong kerana kadang-kadang memang saya begitu. Saya kalau berjalan, biasanya tunduk sahaja ataupun jalan terus pandang ke depan. Tidak reti nak pandang kiri-kanan. Jadi, jarang terperasan siapa yang menyapa atau tersenyum ikhlas di tepi. Maaf =( Jadi, saya pun tidak tahu mana satu entah personaliti saya. Harap saya tidak meninggalkan rasa yang buruk, marah, benci, dendam di dalam hati kamu sudahlah ye.



Jadi, saya nak berterima kasih kepada yang bagi komen pada entry lepas. Ramai rupanya yang pernah terlibat dalam bidang pentas ni, ya. Mungkin kita pernah berjumpa di mana-mana event, kan? ;)


Dan, setelah berfikir secara tak berapa nak mendalam sangat pun, saya fikir yang lepas harus dibiarkan lepas sahaja. Dan, saya ingin teruskan dengan perubahan positif yang dah saya cuba buat, bukan senang kot. Walaupun orang tak nampak apa yang dah pun berubah, tetapi hati saya tahu. Mak saya tahu. Saya cukup gembira dengan itu. Ya, dulu mungkin saya agak nakal. Baru-baru ini, saya dah menunjukkan banyak perubahan positif, mungkin. Jadi, saya ambil keputusan untuk tidak terlibat dalam mana-mana pementasan lagi. Mungkin sebagai penonton sahaja lebih sesuai ;) All the best, kawan-kawan =D



4 comments:

fiD said...

kamooo xpernah masukkan dlm blog.

balqissy said...

tiba2 confuse pula. apakah yang tidak pernah? hurm... @_@ *blur*

fndrocka said...

aku "gagal' dlm berlakon.aku berlakon mcm gampang.

balqissy said...

Lain kali berlakon mcm gaban ;) cnfirm ramai peminat