Thursday, January 7, 2010

Hantu Telefon Saya

Banyak hari jugak la dapat call dari nombor yang sama, tapi selalu je ter-missed panggilan dia. Nombor tu area KL. Ingatkan result temuduga hari tu dah keluar, so tengah-tengah fikir la macam mana nak reject. Tapi, bila call balik, alamak! Tak dapat la pulak. "Network Busy" je sepanjang masa. Dalam hati, fikir baik. Ini mungkin line bos-bos ni. So, nombor biasa-biasa mesti tak boleh tembus punya.


Dah lama jugak. Lebih kurang start seminggu lalu. Ada 2 no yang bersilih ganti telefon nombor maxis saya. Tapi, sampai sudah tak sempat angkat. Lepas tu, senyap untuk beberapa hari.

No dia

0320371333
&
0320371666

Kawasan mana, eh? Memang tak tahu sebab kurang berpengetahuan. huuuu~


Hari ni, saya dapat panggilan lagi.

Dan, seperti yang dijangka, saya terlepas panggilan yang sangatlah penting itu. Kali ini, bukan dari nombor yang sama. dan, mereka bukan menelefon nombor maxis saya, tapi nombor Celcom saya pula. Adush!

Nombor nya 0374941666

Ha, kalau 037... ni biasanya di kawasan PJ. Tak sure la jugak, jadi ingatkan ni nombor urusan penting lagi sekali. Jadi, bila perasan, saya pun cuba untuk call. Lagi sekali, "network busy." Errkkk.. Apakah? Saya jadi hairan. Perasan tak ketiga-tiga nombor tersebut diakhiri dengan 3 nombor yang sama?

1333

atau

1666

Dengan perasaan ingin tahu yang melonjak-lonjak saya terus search nombor-nombor itu di internet. Dan, Masya Allah! Saya terjumpa ini...dan ini dan banyaaakk lagi. Malas nak bagi link dah.

Mereka ni memang lah hantu!!!!!!!!! Argghh Takutnya. Kedua-dua nombor handphone saya dah kena scam. Arghh ! Tension. Macam mana boleh kena ni agaknya? Hurm baca2 orang lain punya penerangan, mungkin sebab hari tu ada bayar saman guna myeg.com.

Ish~ Sekarang, rasa sangatlah tak best. Ni yang rasa nak mansuhkan je handphone. Tak suka la. Dengar cerita yang banyak scam ni, orang-orang niger jugak, kan? Mintak dijauhkan la. Ameen. Btw, korang, lepas ni kalau ada no yang macam ni, tolong jangan angkat. Please. Please. Selamatkan diri kamu, ok.


P/s: Ok, saya selalu missed call panggilan daripada ramai orang sebab saya susah nak pegang cellphone. Biasanya memang tinggalkan je atas meja ke. Simpan dalam beg ke. Jadi, kepada bukan hantu yang telefon saya, harap maaf kalau saya tak jawab call anda dan balas message (SMS). Fitrah saya -_-!

Maaf.