Friday, June 26, 2009

Sebenarnya

Saya . . .




Manusia . . .





Lemah . . .



0425H

23 June 2009.



I was tired of acting strong.



Ya, betul. Saya sangat penat sekarang.



Kadang-kadang terfikir, masih ramai lagi remaja lain yang seumur saya di dunia ni yang tidak berfikir seperti saya. Tapi, kenapa saya perlu jadi macam sekarang? Lupakan keseronokan sementara ini.


Hey, kita kan hidup sekali sahaja.


" Enjoy! Chill!!! " Hati kadang-kadang mendesak saya untuk lupakan hasrat saya yang lain. Lupakan sifat kedewasaan yang ada dalam diri.


Pelik. Saya seorang yang pelik? Atau saya yang harus pelik bila lihat kamu-kamu yang lainnya?


Oh.



Kadang-kadang, saya sendiri tak tahu kenapa saya bersusah-susah sehingga begini. Tapi, rupa-rupanya saya ada goal yang harus saya kejarkan. Tak lama pun. Cukup sampai umur saya 30 tahun. Lebih kurang ada lagi 8 tahun. Agak lama juga tu. Selepas itu, saya akan berehat. Jaga anak-anak dan suami. =) Hehehe *berangan*



Eh, tapi. Dapat ke? Semua atas usaha saya sendiri. Jadi, Nurul. Tolong bertahan. Menangislah kalau itu dapat redakan hati kamu. 


Kawan-kawan. Saya sangat rindu kamu sekarang. Saya perlukan bahu kamu untuk saya limpahkan air mata saya. Bukan saya sedih. Cuma, saya penat. Penat berseorangan di sini. Penat bersusah-susah seorang diri di sini. Penat tiada siapa yang mahu dengar kesusahan saya. Penat tiada siapa yang sanggup berkongsi suka dan duka.


Kawan-kawan. Tolong saya. Saya perlukan pelukan kamu untuk buat saya kuat. Saya tahu kamu tahu saya bagaimana. 


Saya cuma nak kamu bercakap-cakap dengan saya. Kita bergelak-ketawa. Cukup satu malam, kita tidur sebantal macam dulu. Ramai-ramai tidur kat bawah. Tak perlu ada tilam pun tidak apa. Badan-badan kamu boleh jadi tilam saya. Biar saya peluk suka hati. Lengan Un boleh jadi bantal saya. Layan borak sampai tertidur. Bangun-bangun, dah tengah hari. Malam lepak McD. Lepas tu, sewa kereta, then flirt dengan tukang sewa kereta. =P *ehem3*




Alahai~ 



Best sangat berangan.



Teringat zaman muda-muda dulu.



Tapi, mak ayah saya ajar saya untuk belajar terima dan hidup dengan apa yang telah kita pilih. Ini jalan yang saya pilih sejak dari dulu. Saya tahu, kamu tahu saya kuat.


Atip pernah cakap " Nurul, aku tau. Kalau engkau ni campak kat mana pun, mesti boleh hidup punya." Kata-kata tu buat saya bersemangat. Terima kasih, kawan.



Tapi, kadang-kadang hati saya lemah juga. Saya perlukan kamu untuk sokong saya. Saya perlukan kamu untuk peluk saya dan cakap saya masih kuat untuk teruskan. Saya pun teringin nak cakap pada orang yang saya ni lemah. Tapi, di sini saya tak boleh tunjukkan saya lemah.



Kenapa?



Depan mak ayah saya, saya tak boleh tunjukkan saya lemah. Nanti, mereka risau. Depan orang lain, saya tak boleh tunjukkan saya lemah, nanti ada yang makin lemah. Depan orang yang tak suka dengan apa yang saya buat sekarang, lagi saya tak boleh tunjukkan saya lemah. Nanti, mereka cakap saya memang tak boleh buat. Kenapa berdegil dari dulu?


oh.


Kawan-kawan,saya tahu kamu tahu saya macam mana. Dan, saya tahu kamu tak akan baca ini sebab kamu sudah tidak ber-blog. Sebab itu, saya tulis di sini. Sebab, saya pun tak nak kamu tahu yang saya lemah tanpa kamu. 



Dan, sekali lagi. Kawan-kawan. Saya tahu kamu tahu saya bagaimana. 


Terima kasih. =)


Terima kasih. =D

6 comments:

amu mejie said...

saya mungkin xtau awak bagaimana n macam mana...cuma satu yang saya tau...awak tabah orangnya..cuma sometimes je cengeng..he~..saya berharap awak lebih tabah yerk..insyaAllah penat lelah ni akan jadi satu kenangan yang terindah untuk dikenang satu masa nanti...

balqissy said...

amu mejie: hehe cengeng. nasib baik pernah dok utara dulu, jadi faham maksudnya.
well~ biasalah pompuan. Xde siapa yang nak dengar saya ngadu, jadi korang yg sudi baca lah tempatnya.

terima kasih juga buat kamu. =)

mediyla said...

nu un, i taw u sorg yg kuat..u ade keyakinan yg tinggi utk teruskan ape yg u dh mula skang (walapun i xpasti ape) walapun tanpa persetujuan sume org..ingat u, tak semua org ade kekuatan mcm tuh.. sifat berdikari mcm tuh..so u shud proud of it..n once u jadik lemah, jgn takot.. sbb tak bermakna ape yg u usaha tu sia2..itu hanya tindak bls batin u..sbb kite manusia syg.. ade emosi, ade perasaan, ade keinginan..bkn mcm robot bekerja.. so dun force urself..n i taw, u sbenarnya lg kuat dr keadaan yg u tuliskan sekarang..cuma arini mebi kekuatan tu goyah ckit je..n i percaye u bleh atasinye..n pengorbanan yg u dh buat ni akan buat u tesenyum 1 hari nnti..insyaallah bile cecah 30 thn :)..n sgt2 nk u ingat, u x besorangan tau~ :*

Gyna Ramli said...

nnt kita lepak kt umh aku kt d'sara lg k.leh bersembang smpai pg!i love it too.suka bila ada org nk bercakap2.nway u r stronger than u think u r!sbb ko yg ajar aku jd kuat mcm ni.mcmna nk hlgkan rsa xbest yg ada dlm diri aku tu.kita smuanya ada kekuatan masing2 cuma kdg2 kita yg xsedar.i know u can overcome all of ur fears.never give up dan jgn pandang belakang~~~~~hehe

meo188 said...

awak kini ditemani oleh kan2 bloggers... cheer... :)

balqissy said...

mediyla: eeeEEeee terima kasih. saya pun rindukan kamu juga. nway, terima kasih. saya pun tau kamu tzk keseorangan. kan ada encik api. heee~ =P

gyna: tapi, nanti saya dah jadi pelajar. mungkin tidak lagi sebebas dulu. ada curfew. hahaha

meo188: kamukah? hikhikhik terima kasih *malu*