Saturday, July 10, 2010

Takut.. Seriously saya takut. Doakan, pleasssee?

Tepat jam 6.13 pagi tadi, saya mendapat panggilan telefon daripada seorang anak yang mengatakan bapanya di tahan di ward CCU kerana serangan jantung pada malam tadi.( saya tidak faham apa CCU, katanya kurang serius sedikit daripada ICU)

Terkejut


Tergamam.


Suara anak perempuan itu tenang, tapi saya tahu ada resah dalam nada tenang itu. Itu ayah dia. Masakan tidak.... Harapannya untuk saya doakan kesejahteraan dan kesihatan ayahnya kembali pulih. Dan, oh. Masih ingat kisah Aki yang pernah saya ceritakan dahulu? Itulah ayah kepada anak perempuan itu. Ya, dan merangkap atuk saya. Aki sakit. Ya, Aki yang jatuh sakit.


Ingat tak? Saya pernah ceritakan AKi suka apabila dia di tahan di ward. Ada ramai kawan untuk berborak, katanya. Tapi, kali ini saya tak rasa Aki gembira. Langsung tidak. Saya pun tak gembira. DAn saya pasti mak saya dan adik beradiknya juga langsung tak gembira. Sangat!


Balik? Atau tidak?

Kalau dulu, saya sedang cuti, bolehlah saya jaga Aki sepanjang masa pun, saya tidak kisah. Kali ini, oh. Minggu depan mula penggal baru. Kerja pada hari Isnin dan Selasa juga harus di ambil kira. Oh, tidak mengalah... Cucu sulung AKi, sepupu saya di sana, InsyaAllah dia boleh menjaga Aki lebih baik dari saya. Lagi pula, Tok Da (isteri baru Aki) juga ada untuk menjaga kebajikan Aki.

Balik? Atau tak?


Kali ini bukan sakit biasa... Tenat, mungkin. Entah, saya tidak dapat rasakan seteruk mana kesihatan Aki berdasarkan suara mak tadi. Pandai mak berpura untuk tidak meresahkan anaknya. Kasihan mak. Dia dah terlalu banyak beban. Kerja. Kedai. Adik-adik. Keluarga. Mana dia nak berkejar untuk 3 tempat dalam satu hari?

Balik? Atau tidak?

Lantas, saya teringat. Dua hari lepas baru kereta saya meragam. Aircond rosak. Aiseh!

Balik? Atau Tak???!

Bukak dompet. Kira-kira duit dalam tu. 3 keping nit RM1, sekeping RM5. Itu je yang ada dalam matawang Malaysia.


Balik?? Atau tidak?



Saya terus mengambil wudhu’ dan membuat apa yang patut untuk Aki. Kamu semua yang baik, doakan kesihatan Aki, ye.


Terima kasih, kamu... ;)

Sya? Balik? Tak balik? Hurmm...


0623 H
10/07/10

8 comments:

misz benida said...

blik la..

Razman said...

balik...duit leh cr smule kmudian..

rehan who said...

balik la nurul. aku pernah jadi anak perempuan tu. takyah pikir banyak, balik aje.

alhariesz said...

saya baru kehilangan atuk sabtu lepas...tak sempat jumpa...

nasihat saya, balik...

meo188 said...

all the best!!!

btw, jom ambil award khas utk blog awk ni :D

http://freewebcomic.com/2010/07/geng_cipan_award_pakatan_komik_online/

en_me said...

balik jerr.. uhuhu

en_me said...

muger aki selamat.. aminn

balqissy said...

thanks all;)

dah terus balik pun sebenarnye hari tu =)