Friday, March 13, 2009

Rintihan kecil

Doaku untuk "cintaku" 

(^_~)


" Ya Allah,

Kau Satu-satunya Tuhan yang layak ku sembah,

Dan ku tahu Muhammad pesuruhMu,


Ya Allah,

Sesungguhnya aku hambaMu yang lemah,

Hanya engkau tempatku sujud

Merintih di malam hari

Memohon petunjuk dan pertolonganMu


Ya Allah,

Kau tahu cintaku hanya untuk dia,suamiku...

Dan kau tahu, cinta ini anugerahMu Ya Allah..

Dan aku sangat hargai perasaan ini subur di hatiku...

Temukanlah aku dengan dirinya dalam keadaan dan hari yang tepat

Suburkanlah cinta kami, walau di mana dia berada

Kerana cinta kami keranaMu, Ya Allah..


Ya Allah,

Dan kerana cinta ini di hatiku,

Aku mohon Ya Allah..

Semoga kami terpelihara dari segala kemaksiatan

Kau ampunikanlah dosa-dosa kami yang lalu

Tunjukkan lah kami jalan ke arah kebenaran

Supaya dia dapat memimpinku ke arahMu

Dan aku dapat mentaatinya, juga kerana Mu Ya Allah..

Jadikanlah aku yang terbaik untuknya seperti Kau jadikan dia yang terbaik untukku.


Ya Allah,

Terima kasih atas petunjukMu

Aku percaya kuasa Mu Ya Allah..

Jika dia memang diciptakan untukku,

Satukanlah hati-hati kami,


Dan kerana cinta ini keranaMu Ya Allah,

Aku mohon., ampunilah kami jika kadang2 kami terlalai...

Dan, aku mohon... agar kau masih menjaga aku dan dia dari mendekati perbuatan maksiat,

Suburkanlah cinta kami seadanya,

Sehingga cinta dan hubungan kami halal di sisiMu...


Ya Allah...

Tapi, jika dia memang bukan diciptakan untukku,

Cukuplah hati ini lalai dengan mainan perasaan..

Sesungguhnya Engkau memungkin semua yang mustahil...

Suburkanlah kembali cintaku hanya untuk dia, suamiku...

Biarlah kami bersatu di bawah lembayung rahmatMu

Di hari yang benar-benar tepat...


Ameen... Ameen..."


( 0512H ; 270109)

0 comments: