Monday, April 13, 2009

Saya?Perempuan?Benci?


Ya, saya setuju. Dari dulu, saya katakan saya tidak suka perempuan. Maksud saya, sifat mereka. Dimana? 


1.Sensitif. 

~ Cepat merajuk dan cemburu. ~

2.Selalu ingin bergantung harap pada orang lain.

~ Kalau shopping, berharap dapat pergi dengan boyfriend dan akan ada yang bayarkan barang-barang.~

3.Tidak terbuka.

~ Selalu fikirkan dan percaya sangat pada benda-benda karut atau mitos~


Tapi, secara tidak sedarnya, kini saya semakin bersifat perempuan. 3 perkara yang saya benci itu telah mula menular dalam diri. Tidaklah terlalu specific, tapi kata kuncinya masih sama.


1.Sensitif. 

~ Sedih dengan tiba-tiba. Bila terasa diri tidak disayangi kawan-kawan dan tidak mendapat sokongan keluarga. ~

2.Selalu ingin bergantung harap pada orang lain.

~ Jujur, sekarang saya seperti buangkan cita-cita saya untuk tahun 2010 dan seterusnya. Kerana perancangan untuk tahun-tahun berikutnya, saya ingin match-kan dengan perancangan orang yang masih saya tidak tahu kewujudan dan bila hadirnya.~

3.Tidak terbuka.

Set pada diri sendiri tahun hadapan akan berkahwin.~



Damn! 


Macam mana boleh tak sedar? Saya? Perempuan? Benci? Huh.~


Nak benci orang konon . . . ~~


11 comments:

najihahfaizahazaman said...

salam..
syukran di atas ziarah kak di blog buruk sy..
ala kulli hal..
fitrah wanita yg menjadikan wanita sebegitu rupa..
tapi kita sbg wanita mestilah menjadikan fitrah itu dengan perbuatan yg baik
cthnye; wanita ni lembut..tapi jgnlah wanita itu blembut/mgedik n sbgnya dgn uy bukan muhrim..
byk lagi sbenarnye..
semua tu fitrah..
wanita terlalu sensitif, x terbuka, salu bgantung pd org lain adalah satu fitrah dan anugerah yg terindah Tuhan kpd makhlukNya..
mungkin kita lihat sbg bad habit..
tapi kalau kita aplikasikan dgn nilai murni, rasanya pasti hasilnya mnjadi wanita yg tbaik disisi TuhanNya dan masyarakat disekelilingnya..(^_^)
so, jgn ade benci pd fitrah sendiri..!!
hakikatnya wanita itu sentiasa bgelumang dgn emosi..
(^_~)(v)

lieza said...

perempuan sifat dia sensitif kan..Perempuan sukar dimengerti..Itulah perempuan..hehehe

amu mejie said...

tak dapat bayangkan perempuan tanpa sifat-sifat mcm tu...

~arghh tidak~

poyotito said...

dah pompuan sendiri kabor gitu.
gua sokong sangat lu nih.

heh..!!

balqissy said...

najihahfaizahazman : saya suka berada di sana :) oh, jadi, mungkin selepas ini saya mungkin akan lebih sayang pada wanita? tapi masih straight? ~oh~

khaiza: itulah. saya sendiri juga tidak faham diri sendiri. ~haish~

amu mejie : saya pernah jadi perempuan yang tidak punya sifat sebegitu~oh?~

poyotito's : sokong2! eh? alamak!

amu mejie said...

pernah?...tp ia x mnjadi kecacatan kekal awk kan..fuh!....he~

Gyna Ramli said...

saya rsa hidup saya makin complicated la skrg!!haih saya benci bila rsa mcm ni.huhu

balqissy said...

amu kejie: cacat? oh. tak pernah saya rasa saya cacat.

gyna: saya pun benci kamu semacam itu.oh~

Encik Ariff said...

saya lelaki.
;)

balqissy said...

oh, iya kah? :P

balqissy said...

oh, iya kah? :P